Przebarwienie na ekranie Xiaomi – Sprawdziliśmy to

Zapewne trafiłeś tutaj, ze względu na problem z wyświetlaczem, a dokładniej na pojawiające się przebarwienie na ekranie Xiaomi lub innym smartfonie. Dostajemy dużo pytań z prośbą o wyjaśnienie, czym to jest spowodowane. Czy jest to wada fabryczna wyświetlacza? Czy tego typu usterka podlega gwarancji? Postanowiliśmy przeprowadzić test i sprawdzić, dlaczego tak się dzieje.

W jaki sposób powstaje przebarwienie na ekranie Xiaomi?

Do testów posłużyły nam:

  • rozbity,  poprawnie działający ekran Xiaomi Redmi 4
  • wyświetlacz Xiaomi Redmi 4X

żółta plama na wyświetlaczu xiaomi

Eksperyment polegał na wytworzeniu żółtej plamy na ekranie. W tym celu wykorzystaliśmy narzędzie serwisowe wykonane z twardego tworzywa. Dociskając ekran od spodu, uzyskaliśmy efekt wygięcia ekranu (naprężenia na matrycy). W konsekwencji powstały przebarwienia na ekranie, z jakimi prawdopodobnie masz problem.

przebarwienie na ekranie xiaomi

Dlaczego na ekranie pojawia się flara?

Po przeprowadzeniu eksperymentu widzimy, że żółta plama na ekranie powstaje w wyniku naprężeń na matrycy. Wystarczy minimalne naprężenie matrycy, aby spowodować widoczne przebarwienia. Zadaliśmy sobie pytanie, w jaki sposób przebarwienie na ekranie Xiaomi pojawia się na ekranie, który jest dokładnie spasowany z obudową? W naszej opinii powodów może być kilka:

  1. Nierówna warstwa kleju pomiędzy digitizerem a ekranem. Z przeprowadzonych badań wynika, że jest to najczęstsza przyczyna pojawienia się przebarwienia.
    Podczas codziennego użytkowania, urządzenie poddawane jest naprężeniom. Ekran z digitizerem połączony jest warstwą kleju – niestety jego jakość pozostawia wiele do życzenia. Wraz ze wzrostem temperatury klej staje się zbyt płynny, co w niektórych przypadkach może prowadzić do sytuacji powodującej jego nadmierne gromadzenie przy krawędzi ekranu. W konsekwencji mamy do czynienia z nierównomiernym jego rozłożeniem, czego następstwem jest naprężenie ekranu w miejscu, gdzie kleju jest więcej. Skutkuje to pojawieniem się przebarwień / wypaleń. Trudno jest jednoznacznie stwierdzić, czy faktycznie mamy do czynienia z usterką, która powinna zostać rozpatrzona pozytywnie przez sprzedawcę, gdyż przebarwienie pojawia się dopiero po pewnym czasie. Jeżeli żółta plama pojawiła się od razu po wyciągnięciu telefonu z pudełka – oczywiście możemy produkt zareklamować i nie powinno być problemu z jego realizacją.
  2. Naprężenia korpusu obudowy. Obecnie smartfony posiadają ramkę ekranu / korpus (nie mylić z obudową) wykonany z miękkiego metalu, który można bardzo łatwo wygiąć – na przykład podczas wyciągania telefonu z przedniej kieszeni spodni, gdy siedzimy. Wygięta obudowa powoduje zwiększony nacisk na ekran, co również może spowodować pojawienie się przebarwienia.
  3. Nieodpowiednie spasowanie ekranu z ramką (dotyczy głównie błędów podczas wymiany ekranu). Ta sytuacja może mieć miejsce podczas ponownej wymiany ekranu.

Jakie rozwiązanie proponuje MIService

  1. W pierwszej kolejności proponujemy zdemontować wyświetlacz. Wówczas nacisk obudowy na ekran nie będzie miał miejsca. Kolejnym krokiem będzie wyprostowanie korpusu obudowy. Bardzo ważne jest, aby robić to bardzo delikatnie, ponieważ może dojść do jego pęknięcia.
  2. Jeżeli demontaż wyświetlacza nie przyniesie poprawy (najczęściej niestety tak jest), należy oddzielić dotyk od wyświetlacza, usunąć klej i ponowne zespolić oba elementy. Do tych czynności potrzebna jest odpowiednia wiedza oraz specjalne urządzenia i narzędzia do pracy z ekranem, umożliwiające poprawne rozklejenie, a następnie ponowne spasowanie obu elementów. 

Nasz serwis Xiaomi specjalizuje się w naprawach, takich jak uszkodzona szybka / dotyk w Xiaomi. Możesz skorzystać z naszej pomocy, wypełniając formularz kontaktowy. Możesz również w łatwy i wygodny sposób wejść na nasz sklep Xiaomi i zamówić naprawę online. Poniżej udostępniamy film z eksperymentu, na którym widać, że przebarwienie na ekranie Xiaomi zanika w momencie odciążenia narzędzia serwisowego od ekranu:

Jeżeli spodobał się Tobie artykuł i chciałbyś więcej, zagłosuj poniżej ☆. Postaramy się aktualizować nasz blog o nowe artykuły, które mogą pomóc w naprawie Twojego smartfona.


Wprowadziliśmy nowy sposób komunikacji poprzez platformę Messenger na naszej stronie głównej serwisu. Wszystko z myślą o łatwiejszym i szybszym sposobie komunikacji z naszymi klientami. Możesz również zajrzeć na nasz fanpage na FB.
Sklep Xiaomi – wymiana szybki online

6 Responses

  1. Mi firma xiaomi4you.pl od razu przez telefon powiedzieli ze nie uwzględnią tego na gwarancji. Takie pseudo firemki należy omijać

  2. Mam podobnie i zamierzam tą wadę zareklamować. Telefon nie upadł i był używany zgodnie z przeznaczeniem. To że klej w środku źle się ułożył co spowodowało usterkę, nie jest winą użytkownika. Tłumaczenie że może za mocno ktoś ściska telefon jest kuriozum!

  3. No dobrze. Mam już drugi Xiaomi. Wcześniejszy to Redmi Note 4. Obecny to Redmi 6. Odbarwienia powstają zawsze na górze po lewej stronie ekranu. Tak się składa, że dokładnie w miejscu gdzie Note 4 ma “szuflady” na karty sim. I Redmi 6 również. W obydwu przypadkach zawsze używałem dwóch kart sim. W Redmi 6 dodatkowo karty microsdxc. W moim przekonaniu dzieje się to dlatego, że się grzeje ekran i klej wycieka ze względu na temperaturę spowodowaną używaniem właśnie dwóch kart sim. W Redmi 6 odbarwienie powstało niecały tydzień po włożeniu dodatkowo karty microsdxc. Czy możecie sprawdzić to używając kamerki termowizyjnej? Widzę, że nikt chyba na to jeszcze nie wpadł lub po prostu nie chce wpaść…

    1. Dzięki za wiadomość. Postaramy się sprawdzić, ale w tym przypadku to jest prawdopodobnie właściwy trop.

  4. Dzień Dobry
    Mam telefon Ulefon armor 6, tzw. najmocniejszy pancerniak na rynku 2019,po 3 miesiącach użytkowania, zaczeła sie pojawiać zółta plamka w prawym rogu,zaniepokojony zareklamowałem telefon.Sprzedawca odrzucił reklamację twierdząc że to uszkodzenie mechaniczne.
    W ciagu 3 miesięcy raz spadł mi na drewnianą z wysokości 50 cm na podłogę co według producenta nie powinno wpłynąć na konstrukcje:

    https://www.youtube.com/watch?v=428Gaeg9XJ4

    Sytuacja jest na tyle kłopotliwa że sprzedawac nie chce przyjąc reklamacji:(
    Czy są istnieją przepisy chroniąca konsumenta kiedy kupił wadliwy telefon?
    Jak dochodzić swoich praw?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamów serwis online